Den senaste som anställts hos oss är Josephine, som arbetar som UI- och UX-designer på beebyte. Men det är långt ifrån det enda hon gör. Förutom att samarbeta med vår utvecklare Luca för att förbättra kundportalen och utveckla nya tjänster sysslar hon också med bloggen (inklusive detta inlägg), nyhetsbrev och undersökningar, sociala medier, marknadsföring, utbildningar och utbildningsmaterial. Hon hjälper även till att uppdatera webbplatsen vid behov – och mycket mer. En riktig allt-i-allo när det gäller kundupplevelsen!
Nu har du varit hos oss på Beebyte i ett år, men hur hittade du hit från början?
Jag studerade Experience Design på en YH-utbildning och skulle ha en sex månader lång praktikperiod. Jag kom spontant i kontakt med Niclas i korridorerna på Innovation Park, där jag pluggade och där vi hade vårt gamla kontor. Efter några samtal kom vi snabbt överens om att jag skulle göra min praktik hos Beebyte. När praktiken var klar blev jag kvar – och jag stortrivs!
Du har ganska spridda arbetsuppgifter. Finns det något du gillar extra mycket?
Jag uppskattar alla typer av uppgifter och projekt där vi kan få in feedback och tankar från våra kunder. Till exempel när vi genomförde vår kundundersökning – den gav oss mycket insikter och nya idéer. Även våra partnerutbildningar och kundmöten är väldigt givande, eftersom de ger mig möjlighet att sitta ner och lära känna våra kunder och deras behov.
Hur går du tillväga när du skriver ett blogginlägg?
Oj! Oftast får jag ett ämne att skriva om, till exempel en uppdatering eller en ny tjänst. Men om vi inte har något sådant på gång brukar jag antingen titta på vilka frågor som kommer in till supporten eller välja ett ämne som jag själv tycker är intressant. Sedan skriver jag texten. Om det är en teknisk text låter jag någon på kontoret granska den. Därefter skapar jag en snygg omslagsbild och publicerar inlägget på bloggen samt i våra sociala medier. Klart!
Och med det är även detta blogginlägg färdigt! Nu vet ni lite mer om mig och vad jag gör här på beebyte. Jag ser fram emot att fortsätta förbättra kundupplevelsen och skapa innehåll som hjälper och inspirerar er. Har ni några frågor, idéer eller feedback? Tveka inte att höra av er – vi älskar att få input!